Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /nfsmnt/hosting1_2/2/2/22faefc2-42a2-42e8-9065-5fa3aa24e616/plavba.sk/web/amsterdam/cake/bootstrap.php on line 47
2000 km po vode do Amsterdamu, plavba






   

Fyzicka príprava

Napísal Tomco, 22.7.2010 09:47, Pridaj príspevok do diskusie

Poniektorí sa poctivo pripravujú na tažkú fyzickú záťaž, ktorá nás počas cesty neminie. V posilovni ma to nikdy nebavilo. Dvíhať činky a pozerať na biele steny, to nie je pre mňa. Radšej si vyšlapem niekam na bicykli. A čo môže byť krajšie ako výhľad z 1000 mnm.

A tu je niekoľko dôkazov:





Labe vyschlo

Napísal Milan, 23.7.2010 08:50, Pridaj príspevok do diskusie

800km z našej cesty sa má odohrávať na rieke Labe a tá doslovne vyschla. Po vlne horúčav kleslo Labe v niektorých miestach, ktorými sa budeme plaviť až na cca 60cm. Súčasné stavy vody sú podľa Pavla Jansa z dispečinku Povodia Labe najnižšie od vzniku Vltavskej kaskády, t.j. od päťdesiatych rokov. Po tom ako sa najprv pokazilo auto, ktoré malo ťahať loď k Labe, čomu som ani samostatný článok nevenoval, neskôr sa pokazila loď a medzitým sa udialo mnoho ďalších zaujímavostí by sme asi nemali byť prekvapení, źe v čase nášho výletu voda v Labe klesne na 60 ročné minimum. Labe pritom ešte pred mesiacom malo v týchto miestach hladinu o 4 a pol metra vyššie.

V Dečíne sa vynoril tzv. "hladový kameň". V minulosti na neho ľudia vytesávali značky a nápisy varujúce pred ťažkým obdobím. Vynorenie kameňa bolo symbolom sucha, neúrody a tiež straty práce pre lodníkov. Najstarší čitateľný nápis je z roku 1616. K najznámejším patrí nemecký "Wenn du mich siehst, dann weine - Keď ma uvidíš zaplač" a český nápis, ktorý nechal v období prvej republiky vytesať predajca vodných čerpadiel: "Neplač holka, nenaříkej, když je sucho, pole stříkej".

Naozaj sa nám to krásne graduje a mám pocit, že už som sa na túto hru aj naladil. Už si tie všetky problémy a prekážky začínam užívať a v mnohých prekážkach zaćínam vidieť plusy... Tak napr. porucha lode bola taká, že ak by sa nestala teraz, určite by sa stala v prvých kilometroch na Labe. Inými slovami, som rád, že sa loď pokazila (práve teraz a nie až potom).

Zamýšľam sa nad tým, či má toľko sily, predsavzatia, či optimizmu aj posádka, či sa celá cesta nezruší, keď to aktuálne vyzerá tak, že polovica cesty je technicky nezrealizovateľná... Oproti pôvodným veľkolepým plánom sa toho asi mnoho zmení, aj keď ešte nič nie je stratené.

Keďže sme Labe mali prekonávať v rýchlosti asi 40km/h, je pre nás bezpečná minimálne 2,5m hlboká voda. Plaviť sa v 60cm vode znamená plaviť sa rýchlosťou cca 7km/h a občas sa i tak šúchať o zem. Ak by sme Labe touto rýchlosťou mali splaviť v požadovanom termíne, mali sme už pred týždňom byť na vode, lebo cesta po Labe by nám trvala tri týždne oproti plánovanému týždňu.

Už teraz v hlave rozmýšľam nad alternatívnymi možnosťami, lebo podľa informácií, ktoré mám (o.i. dlhodobá predpoveď počasia) sa situácia do nášho vyplávania nezlepší...



Nová posádka

Napísal Milan, 25.7.2010 09:14, Pridaj príspevok do diskusie
Zmeny postihli aj našu posádku. Dvaja ľudia (Tomáš a Danka) odpadli a miesto nich ide jeden náhradník (Žaba).
Tomáš zjavne už dieťa ponovembrového kapitalizmu, zabudol na Leninove "Učiť sa, učiť sa, učiť sa!" a tak sa mu náhradné termíny skúšok preniesli na august. Aj takéto veci môžu zmariť výlet aký sa už tak skoro nezopakuje.
Osobne je mi smutno, že s nami nejde Danka, ale akceptujem jej rozhodnutie.
 
Dnes, 2 týždne pred odchodom vyzerá byť posádka v zložení Tomčo, Milan, Peťo a Žaba už stabilná.
 
Dovolím si dokonca tvrdiť, že tak ako som videl v Danke, že svojimi schopnosťami a danosťami dokáže pekne doplniť našu skladačku, tak mám pocit, že i Žaba má prislušné vlastnosti a hlavne schopnosti, ktoré sa nám na našom výlete zídu.
 
Verím, že sa pred odchodom pri dobudovávaní lode, alebo nejakej skúšobnej plavbe ešte všetci lepšie spoznáme a na výlete už nevzniknú žiadne nepredpokladané situácie a konflikty. Ideme si to predsa všetci hlavne užiť...


Nečakaný pracovný výjazd do Komárna

Napísal Milan, 31.7.2010 13:07, Pridaj príspevok do diskusie

V piatok 30.7. už len päť dní pred odchodom mala byť oprava lode ukončená a chystali sme sa na poslednú skúšobnú plavbu.
O tom viac som bol šoknutý neočakávaným telefonátom v piatok ráno (mohli to dať vedieť aj skôr), že loď bude dokončená až v nedeľu.
Čo teraz?
Prvý chaos v zmysle nikde sa nejde vystriedalo triezve uvažovanie, že ak tu loď dostaneme v nedeľu, tak ju proste nestihneme dokončiť ani do kritického stavu potrebného pre ako tak pohodlnú plavbu.
Okrem Peťa, ktorý bol viazaný inými povinnosťami sme sa nakoniec rozhodli, že vyrazíme do Komárna a budeme loď dorábať v pre nás poľných podmienkach paralelne s čalúnnikom, ktorý na nej ešte dorábal strechu.
Nasťahovali sme sa mu na dva dni na pozemok len o málo väčší ako rozloha lode a za 2 dni sme nakoniec stihli naozaj množstvo vecí. Ubytovanie cez noc v miestnom penzióne sme mali perfektné v mega izbe s cca 1600 naladenými satelitnými programami (väčšina samozrejme nešla) na pružinových posteliach, ktoré v noci praskali pod ušami. Celé dva dni sme si užívali dobroty miestnej kuchyne a za seba môžem povedať, že mi naozaj chutilo. Až na tie dookola maďarské hitovky v miestnej reštaurácii som sa cítil príjemne ako na výlete i keď to bola kvalitná pracovná cesta minimálne počtom denne odrobených hodín na lodi.



Dunajská skúšobná jazda

Napísal Milan, 01.8.2010 13:08, Pridaj príspevok do diskusie

Loď je konečne dokončená. Teším sa a desím zároveň ako ju vložíme na vodu.
Nedesil som sa zbytočne. Vchod je dostatočne strmý na to, aby 3,5 tonový kolos (loď + vozík) ťahal plne zabrzdené 2,5 tony ťažké offroad auto dolu kopcom až smerom do vody. Našťastie sme to zvládli a auto sme neutopili.
Počas skúšobnej jazdy keď testujeme všetko od motora, náhonu, sonarovej sondy až po chlebíčky s pomazánkou si užívame veľké lode plaviace sa Dunajom. Jedna robí naozaj kvalitné vlny, ktoré prelietavame vo vzduchu a osviežení vodou Dunaja (jedna z vĺn nás dokázala ostriekať až dnu v tejto dosť vysokej lodi) si to v adrenalínovom opojení užívame.
Ako to už býva, ďalší problém čakal "za rohom". Loď začína neprijemne vibrovať. Po podrobnejšom skúmaní vyjde najavo, že problém spôsobuje vrtuľa, ktorá sa jemne kýve. Zhodnotil som, že sa asi jemne uvoľnila (asi som ju slabo utiahol, keď som ju menil)...
Jedno je už isté. Vytiahnuť loď cez ten istý vchod bude pre nás nemožné, čo spúšťa lavínu zážitkov smerujúcu k tomu, že sa loď nakoniec vytiahne na inom mieste. Krásny nový vchod niekoľko km od Komárna však pre nás chystá prekvapenie - končí sa len pár cm pod vodou :(
Zatiaľ v tejto hre za každým nepríjemným zážitkom nasleduje predsa len rozriešenie situácie. Len 50m od krásneho betónového no pre nás nepoužiteľného vchodu je skrytá zátoka, ktorou nakoniec loď vytiahneme úplne bez problémov.
Večer vyrážame smer Košice. Z poslednej časti cesty si snáď pamätám len čipsy, ktoré ma prebrali z polospánku v ktorom som od únavy auto ťahajúce loď plnoautomaticky riadil.
Príjazd domov niekedy cca pred druhou v noci určite nie je príjemným ukončením výletu pre tých, ktorí musia ráno vstávať do práce.
Ó ako som rád, že ja v pondelok nemusím.
Nakoniec od stresu ako je to s tou vrtuľou, ktorá môže ohroziť našu cestu vstávam ráno o siedmej :)



Zase pokazená loď...

Napísal Milan, 02.8.2010 13:08, Pridaj príspevok do diskusie

Môj predpoklad, že vrtuľa sa kýve, lebo je uvoľnená bol bohužial nesprávny. Kýve sa kvôli rozpadnutému ložisku v náhone. Vzhľadom na to, že sa jedná o takmer nový náhon a do ničohe sme nebuchli hodnotím, že problém musel súvisieť s predchádazajúcou porucho. Pravdepodobne po roztrhnutí spojky došlo k nejakému rázu, ktorý postupne dorazil aj ložisko, v úplne inej časti náhonu.

 
Dva dni pred odchodom je celá naša plavba kriticky ohrozená.
Pri všetkom čo sme už zažili ma to snáď už ani neprekvapuje, ale príjemné to určite nie je.
 
Firma, ktorá loď opravovala sa ponúka, že dôjde až do Košíc a opraví vec na mieste deň pred plánovaným odchodom. Len aby to bola posledná porucha... Na žiadne skúšobné plavby už nie je čas.


Chaos na tretiu

Napísal Milan, 03.8.2010 13:09, Pridaj príspevok do diskusie

Predposledný deň pred odchodom.
Zatiaľ čo sa jedna skupina snaží niečo dorobiť na lodi, ini umývajú (z môjho pohľadu až leštia) loď, ďalší lepia nálepky sponzorov a to sa ešte paralelne čistí auto.
Okolo jednej lode sa v jednom čase točí 13 ľudí + pes a občas je to už na hranici chaosu.
Deň, keď sa naozaj spravilo veľa, za čo všetkým patrí vďaka, avšak deň, za ktorým nasleduje posledný deň pred odchodom, keď toho treba stihnúť ešte viac.
Okolo lode to vyzerá ako na rušnej stavbe. Na jednej strane by bodol ešte jeden deň, veď ja už snáď nestíham ani vyprať a zbaliť veci, no na druhej strane sa teším na deň odchodu.
Paradox je, že je stále pokazená...
Nech už bude stav dokončenia a prípreavy lode akýkoľvek bude to prvý deň bez chaosu, že treba ešte niečo zajtra stihnúť a že sa celkovo mnoho vecí vôbec nestíha. Teším sa na ten deň už viac s ohľadom na tento fakt, ako preto, že sa chystáme na nejaký veľkú plavbu. Z tej mám čím ďalej tým väčšie obavy, lebo chcem, aby všetko dobre dopadlo, no pri tom, čo sme si už všetko s tou loďou zažili človek nikdy nevie :)



Prípravy vrcholia

Napísal Helena, 04.8.2010 13:15, Príspevky v diskusii (3)

Zišli sme sa všetci. Každý priložil ruku k dielu tak ako najlepšie vedel. Od vodiča, ktorý povezie 2. skupinu do Amsterdamu a prvú z Amsterdamu domov, až po najmladšieho člena expedície – tínedžera Jakuba. Niektorí ju funkčne dovybavovali, iní ju čistili. Ďalší sa zas postarali o to, aby sme všetci neumreli hladom a smädom. Už bola noc, keď sme loď „vymašličkovanú“ sponzorskými reklamami po jej bokoch opúšťali.

Dnes skompletizujeme každého výbavu, aby sme zajtra mohli deťom popriať šťastnú cestu aj plavbu, popretkávanú čo najkrajšími zážitkami.

Teší ma, že mám okolo seba ľudí, ktorí ani chvíľu neváhajú, keď treba pomáhať, prekonávajú prekážku za prekážkou, aby sebe aj zvyšku posádky pripravili, čo najkrajší koniec leta.



Dnes sme mali odísť

Napísal Milan, 05.8.2010 10:00, Pridaj príspevok do diskusie

 

Dnes ráno o 10:00 bol naplanovaný odchod. Už včera však bolo jasné, že vplyvom hlavne poruchy na lodi a toho, že sa oprava poriadne pretiahla sa loď nestihla uviesť do stavu, v ktorom by plavba bola aspoň ako tak pohodlná.
Dorábali sme ešte skrinky, poličky, síce na kolene a občas aj šialene vyzerajúce, ale plne funkčné. Teda hlavne tie, čo robili ostatní. Mne to asi už z toho stresu, že som myslel na 200 vecí naraz myslelo tak, že zadania, ktoré som zadával ja boli vrcholne nepresné. Zmýliť sa pri meraní cca metrovej vzdialenosti o cca 10 cm to bolo to najmenšie z toho, čo som v ten deň dopackal.
Kopa ďalších maličkostí zabrala ďalší a ďalší čas a náš čas odchodu sa stále viac a viac preťahoval.
Len zbaliť každého člena posádky a množstvo vecí, ktoré berieme zabralo hodiny. Do útrob lode sa toho zmestilo neúrekom. Môj tajný priestor plný dobrôt na občasné zakusnutie síce už nie je tajný, ale hlavne, že je veľký a plný.
Loď nie je vo vnútri krásna, ale má taký expedičný nádych. Myslím, že bývanie v nej bude v mnohom praktickejšie ako v plne dokončených drahých jachtách takejto kategórie, kde kopa maličkostí potrebných pre praktické prežitie na lodi nie je, lebo by narušila milionársky dizajn.
Najťažšou čaaťou je asi servisný kufrík. Označenie dvoch veľkých boxov plných rôznych nástrojov, pomôcok a kadečoho, aby sme na tejto plavbe boli pripravení už naozaj na všetko. Snáď nás už nič vážne nečaká...


Odchádzame, alebo nie?

Napísal Milan, 05.8.2010 22:00, Príspevky v diskusii (2)

Je 20 hodín večer a s 10 hodinovým meškaním už prebieha posledné lúčenie. Šup do auta a ťaháme loď smer Čechy. Alebo predsa nie? Na poslednú chvíľu ešte niektorým prehovoril do duše močový mechúr. Tak ešte malé odsunutie našej veľkej chvíle. Posledné fotečky. Loď už je vytiahnutá za bránou pozemku kde štandardne parkuje, čo nie je zas úplne jednoduché. Je to manéver, na ktorom sa vždy podieľa viac ľudí. Táto najťažšia časť naštastie dopadla bezproblémovo. Rýchlo nastupovať a ide sa...
Prešli sme prvých 30 metrov našej zopár tisíc kilometrovej cesty a dostali sme defekt! Nie hocijaký. Pneumatiku roztrhlo tak, že je úplne nepoužiteľná. Ja už neviem... Naše zážitky sú šialené v kuse už mesiac pred odchodom. Bohužiaľ mnoho z nich by som zaradil do kategórie neželané. Už to začína mať príchuť toho, že sa vôbec nejedná o náhodu.
 
Opravu budeme riešiť až ráno. Čas nášho odchodu je v tejto chvíli neznámy.


« Novšie | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Staršie »
Aktuálna pozícia:
Aktualizovaná priebežne z GPS tracklogu (cca raz za deň)

Najnovšia fotka:

Články po dňoch:

Články od:
 
© Tomco.sk