Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /nfsmnt/hosting1_2/2/2/22faefc2-42a2-42e8-9065-5fa3aa24e616/plavba.sk/web/amsterdam/cake/bootstrap.php on line 47
2000 km po vode do Amsterdamu, plavba






   

Konečne na ceste

Napísal Tomco, 06.8.2010 12:36, Príspevky v diskusii (3)

Od ôsmej rána sme ja a Žaba zháňali novú pneumatiku na vozík. Samozrejme to nebolo také jednoduché nakoľko je to pneumatika na vysokú záťaž. Približne o desiatej sme dorazili s novým kolesom k lodi, rýchlo sme ho namontovali a vyrazili na cestu. Počasie nám praje, je krásne slnečno a práve teraz (12:32) sme vošli do Prešova. Milan riadi auto, Žaba hraje hru na iPhone, ja píšem článok a Peťo pozorne sleduje situáciu naokolo.



Za Prahou

Napísal Tomco, 07.8.2010 09:38, Pridaj príspevok do diskusie

Celý piatok sme cestovali autom čo najďalej. Okolo jednej ráno sme zastali na veľkej pumpe za Prahou. Rýchlo sme sa presunuli do lode a zaľahli spať. Spalo sa výborne a ráno sme sa zobudili do daždivého počasia. Rýchle raňajky, umyť zuby a ideme ďalej.



Všade okolo samá voda

Napísal Milan, 07.8.2010 10:08, Pridaj príspevok do diskusie

Už v noci sa spustil dážď. Ráno na nás kvapčí nie len z oblohy, ale aj kondenzovaná voda zo stropu. Nie je to až také zlé, ale je to znak, že zážitky rôzneho druhu už sú na ceste.

Cestou do Ústí nad Labem, kadiaľ ťaháme loď s vozíkom sa lejú potoky vody. Vyzerá to na lokálne záplavy. To všetko občas v ukrutných kopcoch, kde musíme občas preradiť až na dvojku, aby sme to zvládli. A to som sa bál horského priechodu Makov na hranici SK-CZ. Ten bol úplná maličkosť. Vzhľadom na predpokladané počasie pre najbližšie dni nemá vôbec význam zostávať v Českosaskom-Švícarsku, kde sme chceli formou campu (loď by sa na dve noci zmenila na karavan) prežiť prvé dve noci a užiť si tamojšie krásy. V takomto počasí sa bohužiaľ po skalách behať nedá a podľa predpovede sa to ani v dohľadnom čase nezlepší.

Náš plán je rovno sa presunúť smerom k Hamburu a tam vložiť loď do vody. To bolo rozhodnuté už skôr vzhľadom na vodné stavy Labe po celom toku, na základe predpovede počasia, ale aj na základe dlhodobých predpokladov, keďže po Labe by sme sa o niekoľko týždňov mali vracať aj späť. Zároveň sme mali stále nejaké problémy s prekonaním severného mora a náš plán toto porieši elegantným spôsobom.



Nákupy v Tescu

Napísal Milan, 07.8.2010 13:17, Príspevky v diskusii (2)

V Tescu v Ústí nad Labem, pyšne zaberáme celkovo 7 parkovacích miest. Posledné nákupy v Čechách a potom dlhá cesta cez Nemecko.

Podľa predpovede počasia by nás tam malo čakať lepšie počasie. Uvidíme...

Zatiaľ mám stále pocit, že sme len "za kopečkami", nemám pocit, že sme nejako ďaleko od domova. V skutočnosti však už za sebou máme cca 800km. Zatiaľ len autom.



Most v Magdeburgu a naftové rožky

Napísal Milan, 08.8.2010 21:52, Pridaj príspevok do diskusie

Cestou do Hamburgu sme si nemohli nechať ujsť unikátny technický výtvor - vodný most blízko Magdeburgu.
Hlavne pre Peťa bolo cestovanie už druhý takmer celý deň veľmi únavné a prestávka v polovici cesty padla každému vhod.

Po vjazde s našim kolosom do dedinky, kde bola 30km rýchlosť, cesta z tzv. mačiek a celkovo vjazd bol akýsi úzky sme našli miesto na ceste, kde by sa dalo zaparkovať. K mostu sme to mali možno 200m. Nemci nám však odporučili, že sa dá až priamo k mostu dostať autobusom, takže to musíme zvládnuť aj my. Zle sme však pochopili ich popis, čo v praxi znamenalo, že sme sa s autom a loďou vopchali do neskutočne úzkych uličiek nemeckej romantickej dedinky. Našťastie všetko dobre dopadlo, akurát k mostu sme museli šlapať možno kilometer.

Križovanie rieky Labe s kanálom smerujúcim na Berlín formou vodného mostu bolo naozaj fascinujúce, havne keď sa týmto vodným mostom plavili lode nie zanedbateľných veľkostí.

Na moste sme rozložili piknik vo forme rožkov naplnených čínou, ktoré sme dostali ešte z domu. Tie v podpalubí nasiakli nejakú naftovú arómu a chutili naozaj výnimočne. Pomaly sa učíme, na čo si dávať pozor a tešíme sa na ďalší deň. Budeme papkať naftove rezne...



Karavaning s loďou

Napísal Milan, 08.8.2010 22:13, Príspevky v diskusii (2)

Cestou smerom Hamburg sme si užili napätie na diaľnici, kde sme najprv stihli natankovať auto na doslovne poslednej pumpe (na ďalšiu by sme už nedošli). Následne sme zas pretankovali loď - t.j. my na jednej strane tankujeme a na druhej (cez odvzdušnenie nádrže) už vyteká. Pumpár zdesený vybeháva z pumpy. Či to bolo našou mláčkou nevieme... Padáme plnou rýchlosťou preč.

Prechádzame Hamburg a vraciame sa niekoľko kilometrov spať k plavebnej komore asi 40km pred Hamburgom, kde plánujeme vložiť loď na vodu a splaviť úsek Hamburg - Cuxhaven (more) - Hamburg. Následne loď vyberieme z vody a prenesieme ju autom za more, kde budeme pokračovať už iba na lodi.
Krásne vchody do vody, ktoré bolo vidno z Google boli zamknuté a určené len pre požiarnikov. Obchádzeme niekoľko kilometrový úsek Labe a dnes v noci budeme spokojní ak vôbec nájdeme nejaké miesto, kde by sme mohli prespať. S takým kolosom to vôbec nie je sranda. Všade totálna tma, vojsť do nesprávnej uličky nám môže pripraviť kopu problémov.

Sú už dve hodiny v noci, cestujeme už druhý deň a sprchu sme stále nevideli.

Nakoniec nachádzame celkom pekné miestečko. Budeme spať druhú noc v lodi položenej na vozíku, ale aspoň už nie na rušnej pražskej pumpe. Veľmi rýchlo všetci zaľahneme.

Na to, že sme zašli v zapadnutej dedinke do nejakej tmavej uličky je tam ráno nejaký nadmerný hluk. Okolo pol jedenástej sa postupne preberáme a zisťujeme, že sme v susedstve megacampingu. Na základe mojich predpokladov je blízko campu marína s vchodom do vody. Dnes už snáď budeme na vode.



Posledné prípravy pred plavbou

Napísal Milan, 08.8.2010 22:41, Príspevky v diskusii (5)

Zvyšok posádky dostal za úlohu upraviť ešte trochu lepšie kormidlá. Neskôr na plavbe hodnotím, že to bol perfektný nápad, nakoľko plnia svoju úlohu fakt skvelo. V praxi to znamená zobrať do rúk pílku a pekný kus z nich odpíliť.

Som po včerajšej jazde na smrť unavený, ale spať v lodi, ktorej kúsky sa odpiľujú je nemožné.

Vedľa nás je úžasná piesková pláž na Labe. Peťo nám z času na čas zmizne z dohľadu, kochá sa jej krásou. V čase objavenia vchodu do vody vidíme, že je odliv a vloženie do vody nie je možné, takže z brucha prichádzame na údaj, že to bude ok o cca 6 hodín. Internet, alebo nejaké iné informáčné médium, ktoré by nám v tomto pomohlo sme zatiaľ neobjavili a know how, ako to zistiť z iných vecí zisťujeme až neskôr.

V každom prípade sa po hodinke idem informačne pozrieť ako to s tým vchodom vyzerá a zisťujem, že je vhodný čas. Začínam všetkých plašiť, ručná pílka pracuje 2x rýchlejšie. Šup, sup smer vchod. Všetko zvládame excelentne. Naše prvé spoločné pristánie k mólu dopadne tiež skvelo i keď stojíme na cudzom súkromnom mieste. Tu ešte rýchlo doladíme veci a odchádzame.



Na vode! Smer Hamburg

Napísal Milan, 09.8.2010 11:25, Pridaj príspevok do diskusie

Po krátkej skúšobnej jazde pristávame k ďalsiemu mólu tentoraz pre nákladné lode a robíme si prvé nacvičovanie pristávacích manévrov. Zvládame to perfektne. Krátky oddych určený na prvý zápis do lodného denníka a pomalou jazdou vyrážame smer Hamburg. Na zápis sa nejako zabudlo :)

Počas pomalej jazdy si prvý krát na vode uživame náš provizórny na kolene vyrobený stolík z preglejky. Až terajšia situácia ukazuje ako je pre nás potrebný a o koľko ľahšie a komfortnejšie sa vďaka nemu funguje. Peťo sa zhostí úlohy šéfkuchára a o chvíľu sa už stôl zapĺňa dobrotami. Toto je pohoda na lodi, konečne si to fakt užívam.

Ako sa blížime k Hamburgu pred nami sa vynára stále väčšia a väčšia čierňava. Do Hamburgu vchádzame už počas mierneho dažďa a vietor stále viac a viac silnie. Začina to byť trocu adrenalínové. To pravé sa však začne až o chvíľu.

Vodná diaľnica Hamburg nás privíta veľkými loďami zakotvenými po bokoch, odbočkami do rôznych ramien s kontajnerovými loďami. Len priväzovacie koly pre takéto lode majú občas šírku našej lode. Predbiehajú nás, či križujú mnohé výletné lode, veľké lode, či vodné autobusy. Všetky fičia o dosť rýchlejšie ako my, takže uhýbanie je občas adrenalín. Tie vo vetre a daždi vytvárajú zážitky navyše vo forme vĺn, aké táto loď ešte nezažila. Posádka si to zjavne užíva. Karavaning im už nechýba. Mne vždy nie je všetko jedno. Občas tá loď robí zaujímavé kúsky na vlnách. Hlavne Tomčo občas predvádza šialené pohyby po lodi, keď si všímam, kde je na GPS tlačítko MOB (muž cez palubu). V daždi pobehuje po bokoch lode a inštaluje strechu.

V maríne priamo v centre nakoniec nachádzame nie len voľné miesto, ale zisťujeme, že v nedeľu tam nikto nie je, t.j. neplatí sa. Nakoniec sa podarí dostať aj do zamknutých spŕch. Ušetrili sme 15 Eur.

Všetci okrem mňa, keďže som z toho všetkého dosť unavený vyrážajú do mesta, kde zažijú naozaj VECI... Ale o tom snáď už napíšu článoček oni. Večer pod svetielkami na palube v romantike prístavu rozprávajú svoje zážitky popri pristávaní celovysvieteného kolesového parníčku obludných rozmerov. Energiou ma napĺňa už len tá atmosféra...



Útek z maríny a útek z maríny

Napísal Milan, 09.8.2010 19:25, Pridaj príspevok do diskusie

Ráno sme mali budíček o 6:00, veď platiť ráno za marínu to by sa už nevyplatilo :) takže sme určite nechceli stihnúť ranných zamestnancov.

Večer som si ešte užil 15 minútové parkovanie nemcov do maríny. Parkovali na vedľajšie parkovacie miesto a ja som 15 minút tŕpol, či ma nenaberú. Tvárili sa, že pomoc nepotrebujú a nakoniec zaparkovali prudkým nárazom do móla, pri ktorom sa vyklopil jeden z členov posádky a podľa kľúča, ktorý postrádal všetku logiku obrátil loď úplne opačne ako ju zaparkovali.

Po rannom úteku sme prešli Hamburg s plánom zakotviť na nejakej pieskovej pláži za Hamburgom. Pláže síce boli perfektné, ale všade zákaz kotvenia. Nakoniec sme vošli do minimaríny s plánom urobiť potrebné kontroly na lodi, niečo uvariť, dospať a pokračovať ďalej. Dostať sa do maríny po vode nebol problém, vyjsť však z nej cez zamknutú bránku dokázal len Peťo, ktorý ju preliezol nakoľko od rána sme zháňali aspoň kúsok chleba.

Nakoniec žiaden oddych nebol. Naivný predpoklad, že keď sme v maríne, kde je kopa lodí, že sme v bezpečí sa ukázal ako nesprávny po skúšobnom zapnutí sonaru, ktorý ukázal, že pod loďou je už iba pol metra vody. Rozdiel medzi prílivom a odlivom je v týchto miestach okolo 5 metrov a čim ďalej tým viac si to uvedomujeme. Takže zase útek z maríny. V tento deň už druhý.

Neskôr sa plavíme ešte smerom na Cuxhaven (more), kotvíme a spíme na pieskovej pláži. Potom využijeme silu prílivu a smerujeme späť na Hamburg.



Šialený Hamburg

Napísal Milan, 09.8.2010 19:40, Pridaj príspevok do diskusie

Cestou späť sa plavíme cez Hamburg, kde do seba vráža sila prílivu z mora a rieka Labe. Po tom všetkom sa plavia lode robiace riadne vlny, ktoré s nami vôbec nemali zľutovanie. Chvíľami dokonca prší. To čo vzniká v tomto "mišmaši", je voda, kde sa vlny na loď tlačia zo všetkých smerov. Špička lode občas vystrelí do vzduchu a o chvíľu padá o zopár metrov nižšie. Zažiť toto včera tak mi asi nie je všetko jedno, naštastie sme už nazbierali nejaké skúsenosti, aj keď lode v Hamburgu a zbúrené Labe neustále testujú naše limity.
Odbočka do kanálov Hamburgu pre nás pre zmenu znamená, že sa na nás zozadu tlačia a trúbia výletné lode v oveľa menšom priestore. Po chvíli zas stresujem, či neolámeme antény o nízke mosty. Po tom ako odídeme z Hamburgu nám počasie prichystá niekoľkohodinovú plavbu v občasnom aj silnom daždi, takže si už skúšame aj kvapkajúcu vodu zo strechy. Prečo kvapčí len na jednom mieste? Práve na vodiča :(



« Novšie | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Staršie »
Aktuálna pozícia:
Aktualizovaná priebežne z GPS tracklogu (cca raz za deň)

Najnovšia fotka:

Články po dňoch:

Články od:
 
© Tomco.sk