Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /nfsmnt/hosting1_2/2/2/22faefc2-42a2-42e8-9065-5fa3aa24e616/plavba.sk/web/amsterdam/cake/bootstrap.php on line 47
2000 km po vode do Amsterdamu, plavba






   

Večera na lodi

Napísal Milan, 09.8.2010 20:37, Príspevky v diskusii (3)

Z Peťa sa vykľul profesionálny kuchár. Doslovne si to všetci uźívame. Dnes varil Peťo s Tomčom počas plavby (už po kľudnej Labe) a teraz si práve pochutnávame na večeri. Ja som dokonca dobrovoľne umýval riad, keď je o mňa takto postarané. Večeriame už zas na suchu. Vyberací manéver sa za očumovania nemcov podaril na prvý krát. Zajtra s loďou na vozíku "preskočíme" more, nakoľko preplavbu loďou cez more sme zhodnotili ako v mnohých smeroch komplikovanú.



Wilhelmshaven

Napísal Milan, 11.8.2010 00:13, Pridaj príspevok do diskusie

Po ďalšej karavaningovej noci na našom už klasickom mieste blízko megacampingu (znamená parkovanie zadarmo) vstávame s časovým plánom, že odchod je naplánovaný na 10:00. Raňajky už klasicky na lodi, sprcha v kempingu, WC-ko, prataníe pred presunom nakoniec pretiahne náš odchod na cca 12:30. Počas toho ešte porozkladáme na blízkej tráve na slniečku celú strechu a sušíme rôzne handry. Chvíľami si pripadám ako cigáni v Belgicku na "výlete".
Trojhodinový presun lode Peťo s Tomčom klasicky prespía. Peťo si tak nestihne užiť ani most popod rieku, keď sme v nadmorskej výške -8m. Teda asi skôr hĺbke.
Vo Wilhelmshaven nachádzame vchod do vody (kto to písal Milke, že tam žiaden vchod neexistuje?) a skladáme loď. Je to mierne adrenalínový zážitok, keď kvôli tomu Tomčo so Žabom krátkodobo zastavujú premávku.
Hľadanie maríny netrvalo dlho. Hneď v prvej sme zažili nadštandardné prijatie, pomoc pri pristávaní a zas sme ušetrili. Prežijeme tu piatu noc a za parkovanie, sprchy, WC sme zatiaľ dali len 13 Eur. No je tiež pravda, že sprchu sme zďaleka nemali každý deň.
Prvý krát vidíme Severné more. Jeho slanosť je cítiť vo vzduchu, keď sa podvečer prechádzame po promenáde. V prístavnom bazéne parkujú krížniky, ktoré majú väčšie delo ako je celá naša loď a v diaľke je dokonca U-boat (ponorka) z druhej svetovej vojny, ktorú si zajtra ešte detailne oboplávame.
Centrum mesta nás nejako veľmi neosloví. Snáď len cenami. Veď sú menšie ako na Slovensku!
Večer si po dlhom čase užívame internet a v osvetlenom kokpite sa bavíme nad príspevkami v diskusiách.
Zajtra nás čakajú radikálne iné zážitky. Len 20m širokým Ems Jade kanálom pôjdeme ďalšie dva dni na Nemecko-Holandskú hranicu.



Počasie

Napísal Milan, 11.8.2010 00:14, Príspevky v diskusii (4)

Za celú našu cestu sme zatiaľ zažili slnko len raz a to dnes doobedu, keď sme práve balili. Keď sme na lodi tak buď je zamračené, alebo prší. Našťastie sa jedná skôr o slabšie prehánky, búrku sme nezažili. V Hamburgu sme viac krát zažili dážď aj počas plavby.
Teraz keď píšem tento článok tiež prší. Píšem ho vonku, v kokpite lode, takže pod strechou sa to ako tak dá.
Aj keď všetci túžime po slnku, nie je to až také zlé ako by sa mohlo zdať.
Čo sa týka vetra, ten našťastie veľmi nefúka, ovládanie lode by to radikálne zmenilo. V noci je príjemne, ale ráno by bolo pekné zobudiť sa do teplúčka, snáď príde aj to.
Predpoveď ukazuje, že má naďalej pršat, neskôr dokonca hustý dážď... V Amsterdame očakávame tropické horúčavy, snád nechce pršať dva týždne.
 



Jakub - zástupca veliteľa plavidla

Napísal Milan, 11.8.2010 23:00, Príspevky v diskusii (1)

Dnes som sa rozhodol, že Jakuba, ktorý pôjde v skupine cestou späť menujem za druhého najdôležitejšieho člena posádky - hneď po mne. Ukázalo, sa že v plavebných komorách mi je pomoc všetkých viac ako potrebná a hoc kto určité veci naozaj nezvládne. Keď sa do toho pridá ešte dážď je všetko zložitejše, špinavšie a náročnejšie.



Varenie na lodi

Napísal Milan, 11.8.2010 23:12, Pridaj príspevok do diskusie

Dnes sme prechádzali naše spoločné prvé 4 plavebné komory.  Posádka si to zjavne užívala no Peťo nás dokázal zas prekvapiť.  Už v tretej komore si kliďánko počas napúšťania komory varil ako keby o nič nešlo. A vyšla z toho zase riadna dobrota... Podobne varil na Labe nezávisle na tom, že oproti nám občas išli lode, ktoré robili na varenie určite nie vhodné vlny. Dnes dokonca cedil zemiaky v horúcej vode priamo počas plavby zo zadného plata lode.

Kto umí, ten umí...



Ems Jade kanál

Napísal Milan, 12.8.2010 17:29, Príspevky v diskusii (1)

Už v noci sa tak rozpršalo, že som radšej behal skontrolovať, či moje príkazy, že matrace sa majú v noci kvôli možnému dažďu zbaliť boli dostatočne vypočuté.
Neboli. Ráno zachraňujem matrace počas dažďa a spím vonku v kokpite a priebežne kontrolujem stav vytopenia. Samozrejme to nie je zďaleka také zlé. Ja si to spanie vonku užívam.
Neskôr sa však zobudiť do dažďa, fungovať v ňom na mokrej lodi nie je vôbec príjemné.
Po rannom nákupe vyrážame ešte na lodnú rýchloobhliadku Wilhelmshavenu a už si to valíme smerom na Ems Jade kanál.
Ďaleko sme nedošli. Zastavil nás most s nízkou podjazdnou výškou. Trochu stresu, prvé manévrovanie na mieste a o chvíľu prvý nezabudnuteľný pohľad. Kvôli nám sa otáča velikánsky most. Pomaly vstupujeme do tenučkého kanálu, kde nás postupne čaká 42 mostov z toho je až 27 otáčacích, alebo dvíhacích.
Je vzrušujúce pozorovať ako pribehne človiečik, zastaví celú premávku a kvôli nám otvorí most. Kým sa my pomaly posúvame ďalej, sadá na bicykel, či auto a už beží k ďalšiemu.
Naša prvá plavebná komora nás čakala na cca 3-ťom kilometri. Dážď a stres, čo nás čaká. Nakoniec sme to zvládli excelentne. Prejazd komorou bol veľmi jednoduchý a posádke sa to páčilo.
Takmer celý deň sme prežili na lodi, no vďaka 4-om komorám a množstvu otváracích mostov to nuda nebola. Aspoň pre mňa príjemné spestrenie, lebo tento kanál je radikálne iný ako nejaká plavba po Labe. Už na obed sa začína pomaly vyčasovať. Plavba na slniečku, alebo pri mrholení je úplne iná. Behať po celej lodi, ktorá je vpredu mokrá od dažďa, uväzovať laná, chystať fendre a podobne to je poČas dažďa pekná otrava.
Podvečer za slniečka vplávame do útulného prístavu mesta Aurich.
Večer sa ešte zoznamujeme s rôznymi zaujímavými ľuďmi v prístave. Všetci vyzerajú na dôchodcov, ktorí na staré kolená na lodiach 2x väčších rozmerov bývajú a spoznávajú krásy krajiny z vody. Kto to nezažil nepochopí...
Jeden je dokonca bývalý kapitán veľkých kontajnerových lodí. Na dôchodku sa plaví s manželkou v cca 13m dlhej obytnej lodičke so všetkým komfortom na palube.
Neskôr sa pomaly ukladáme na noc - jasnú, bezoblačnú a zimnú - pre každého, kto sa na noc nevie poriadne obliecť.


 



Nakupovanie a zásobovanie

Napísal Milan, 12.8.2010 17:30, Pridaj príspevok do diskusie

To je téma, o ktorej nemám takmer vôbec prehľad. Isté však je, že pasovať Žabu za hlavného financmajstra nebola chyba. Svoju ružovučkú peňaženku úpenlivo stráži vrátane obsahu v nej. Nedovolí nám nakupovať bez rozmyslu a bez toho, aby sme mali pocit, že hladujeme, či sa stravujeme nejako podpriemerne sa držíme dosť pod finančnou hranicou, ktorú sme si na stravu dohodli.
Zatiaľ sme však mali šťastie a nakupovali sme vždy v lacných obchodoch, niečo ako náš Lidl. Z môjho neodborného pohľadu, ale aj z poznámok ostatných mám pocit, že nakúpiť sa tu dá lacnejšie ako u nás aj keď včerajšie šlapanie k obchodu Aldi nás stálo nemálo úsilia. Uvidíme ako to bude v Amsterdame.
Ja sa určite stravujem nadštandardne oproti tomu, čo jem doma. Varenú stravu máme min. 2x denne a z môjho pohľadu sa stravujeme celkom pestro.
 



Ems Jade kanál druhý deň

Napísal Milan, 12.8.2010 17:30, Príspevky v diskusii (1)

Peťov budík má zjavne viac trpezlivosti ako my. Po cca 5-tom opätovnom zvonení sa všetci pomaly vypratáme z lode. Vonku sa deň začína takmer bezoblačnou oblohou a už ráno na nás poriadne páli slniečko. Konečne sme sa dočkali pekného počasia. Prejazd prvou komorou, už klasicky prebieha tak, že Peťo varí raňajky. Aj keď sú v komore okrem nás dve ďalšie lode s našimi skúsenosťami už stíhame fotiť, točiť aj sa baviť s luďmi z vedľajšej lode. Loď ako taká budí všade patričnú pozornosť. "Aká je to vlajka? Takú sme tu ešte nikdy nevideli." To sú klasické hlášky "komorníkov" ako ich ja volám i bežných ľudí z iných lodí.
Slniečko pečie stále viac a viac a my pomaly vchádzame do mestečka Emden.
 



Hamburg I

Napísal Zaba, 12.8.2010 18:18, Príspevky v diskusii (3)

V nedeľu večer sme prirazili Mayu v maríne v Hamburgu. Už samotný vjazd do Hamburgu bol zážitkom za všetky peniaze. Preplavili sme sa popod velikánsky most a hneď za ním sa zmenila mierka čo je veľké a čo je malé. Obrovské úväzníky rozmerov našej lode a na nich uviazané plávajúce obludy. Zrazu sme boli malá plastová biela riaditeľná plávajúca PET fľaša uprostred rušného prístavu. Vo vysielačke neustále niekto o niečo žiadal, oznamoval, prikazoval, lode sprava, zľava, zozadu a spredu. A ešte pre istotu aj Hamburgské vodné autobusy. Toto keď som videl, čo títo cowboji stvárajú s loďami 5x väčšími ako naša a plnými ľudí, pochopil som čo to znamená rušná lodná premávka. No ale podarilo sa, Milan to zvládol s istotou starého mnorského vlka - pristáli sme v marine ukážkovo, vzhľadom na to, že sme to robili po prvýkrát. Zabývali sme sa a šup ho na prieskum mesta. 
  Hamburg je zvláštny mix prístavu, veľkomesta, kanálov, historického centra, centrálneho námestia s obrovským jazerom miesto parku a jeho obyvateľov. Spolu to tvorí užasný guláš. My sme z neho ochutnalí len malinký kúsok. Ale aj tak to vo mne zanechalo úžasný dojem.
  Hneď po vylodení sa sme vyrazili do mesta, no teda ja, Peťo a Tomčo. Milan bol taký zničený z príjazdu do Hamburgu, že odmietol si obzrieť Hamburg a ostal na lodi "predýchať" zážitky z prístavu. My sme vybehli po moste z móla na pevnú zem a hor sa na poznávaciu prechádzku. S tou pevnou zemou v Hamburgu je to tiež zaujímavé. Človek totiž niekedy nevie, kedy na nej skutočne stojí. Ako prvú sme objavili akúsi vežu veľkej gotickej katedrály. Vybrali sme sa k nej. Keď sme sa k nej priblížili, niečo nám na nej nesedelo. Veža to síce bola impozantná, bohato zdobená, ale dóm akosi chýbal. bola to katedrála z ktorej sa zachovali len niektoré obvodové múry a veža. Pekné a zároveň smutné miesto pripomínajúce históriu mesta, obklopené súčasnou modernou architektúrou. Po prehliadke katedrály bez múrov sme sa vybrali hlbšie do mesta. Zjavne sme sa ocitli vo finančnom srdci Hamburgu, všade dookola to bola samá banka. Ale to sme ani netušili, ako excelentne Milan vybral marinu na prespatie v Hamburgu. Pár krát sme zabočili a ocitli sme sa na Ratshaus markete, teda na veľkom trhu ktorý je rovno pred hamburgskou radnicou. Vtedy bol síce úplne vyľudnený, ale Peťo tam objavil vhodný materiál na opravu niektorých častí lode. Ale to sme už počuli vzdialenú hudbu. Šli sme za ňou a objavili sme obrovské námestie plné ľudí, stánkov, hudobných stegeou a života.
  A tu sa začína ten pravý zážitok. To, čo sme objavili, bol totižto festival Hamburg Pride. Festival na podporu homosexualov a lesbičiek. Niečo také u nás ešte dlho neuvidíme. Ale pivo tam mali aj pre nás. Piotrovi nesieme inšpiratívny
darček. Poteší ho. Určite. Zaručene. Takže sme sa prešli po tomto cirkuse hore dole, ale o desiatej bol všade schluss, takže sme sa pomaly domotkali späť do
maríny. Bránku nám totižto zatvárali o jedenástej večer a potom by sme sa dnu dostávali veľmi zaujímavo pomocou rôznych lezeckých tecchník.

  Toľko ku večeru strávenom v Hambugu. Pokračovanie zaručené.
 
  PS: Pozdravujem všetkých čo nám držia palce a čítajú.

    



Emden

Napísal Milan, 13.8.2010 23:47, Pridaj príspevok do diskusie

Preplávame v Európe unikátnu komoru, ktorá má 4 vstupy a popod vŕby po romanticky vyzerajucom vstupe vstupujeme do centra mesta, kde zakotvíme na móle miestnej maríny. Blízko nás parkuje megajachta, kde sa dnu možno skrýva nejaká známa celebrita. Čierne impozantné čudeso, ako niekto poznamenal, loď z pekla.
Kým Peťo ide na rýchlo obhliadku, my robíme opravy pokazeného dobíjania externej batérie, lakujeme stolík a dvere do WC. Viete si predstaviť, ako parkujeme vedľa centra a zo strechy lode visí na špagátoch stolík, ktorý lakujem?
Mestečko je malé, ale príjemné, prístav siaha až do centra. Pozrieme si niekoľko lodí miestnu architektúru, zakotvíme v miestnom podniku, kde majú internet a po pár pivách ešte obídeme pár ulíc, dáme si zmrzku a späť na loď.
Ráno musíme vstať presne načas, lebo z mesta vedie cesta len popod železničný most, ktorý sa zdvíha len v určitých hodinách aj to len v prípade, že sa nezasekne, ako sa mu to často podľa "hafenmajstra" stáva.


 



« Novšie | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Staršie »
Aktuálna pozícia:
Aktualizovaná priebežne z GPS tracklogu (cca raz za deň)

Najnovšia fotka:

Články po dňoch:

Články od:
 
© Tomco.sk