Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /nfsmnt/hosting1_2/2/2/22faefc2-42a2-42e8-9065-5fa3aa24e616/plavba.sk/web/amsterdam/cake/bootstrap.php on line 47
4. deň našej plavby do Amsterdamu

4. deň našej plavby

Na vode! Smer Hamburg

Napísal milan, 2010-08-09 11:25:36

Po krátkej skúšobnej jazde pristávame k ďalsiemu mólu tentoraz pre nákladné lode a robíme si prvé nacvičovanie pristávacích manévrov. Zvládame to perfektne. Krátky oddych určený na prvý zápis do lodného denníka a pomalou jazdou vyrážame smer Hamburg. Na zápis sa nejako zabudlo :)

Počas pomalej jazdy si prvý krát na vode uživame náš provizórny na kolene vyrobený stolík z preglejky. Až terajšia situácia ukazuje ako je pre nás potrebný a o koľko ľahšie a komfortnejšie sa vďaka nemu funguje. Peťo sa zhostí úlohy šéfkuchára a o chvíľu sa už stôl zapĺňa dobrotami. Toto je pohoda na lodi, konečne si to fakt užívam.

Ako sa blížime k Hamburgu pred nami sa vynára stále väčšia a väčšia čierňava. Do Hamburgu vchádzame už počas mierneho dažďa a vietor stále viac a viac silnie. Začina to byť trocu adrenalínové. To pravé sa však začne až o chvíľu.

Vodná diaľnica Hamburg nás privíta veľkými loďami zakotvenými po bokoch, odbočkami do rôznych ramien s kontajnerovými loďami. Len priväzovacie koly pre takéto lode majú občas šírku našej lode. Predbiehajú nás, či križujú mnohé výletné lode, veľké lode, či vodné autobusy. Všetky fičia o dosť rýchlejšie ako my, takže uhýbanie je občas adrenalín. Tie vo vetre a daždi vytvárajú zážitky navyše vo forme vĺn, aké táto loď ešte nezažila. Posádka si to zjavne užíva. Karavaning im už nechýba. Mne vždy nie je všetko jedno. Občas tá loď robí zaujímavé kúsky na vlnách. Hlavne Tomčo občas predvádza šialené pohyby po lodi, keď si všímam, kde je na GPS tlačítko MOB (muž cez palubu). V daždi pobehuje po bokoch lode a inštaluje strechu.

V maríne priamo v centre nakoniec nachádzame nie len voľné miesto, ale zisťujeme, že v nedeľu tam nikto nie je, t.j. neplatí sa. Nakoniec sa podarí dostať aj do zamknutých spŕch. Ušetrili sme 15 Eur.

Všetci okrem mňa, keďže som z toho všetkého dosť unavený vyrážajú do mesta, kde zažijú naozaj VECI... Ale o tom snáď už napíšu článoček oni. Večer pod svetielkami na palube v romantike prístavu rozprávajú svoje zážitky popri pristávaní celovysvieteného kolesového parníčku obludných rozmerov. Energiou ma napĺňa už len tá atmosféra...

Útek z maríny a útek z maríny

Napísal milan, 2010-08-09 19:25:16

Ráno sme mali budíček o 6:00, veď platiť ráno za marínu to by sa už nevyplatilo :) takže sme určite nechceli stihnúť ranných zamestnancov.

Večer som si ešte užil 15 minútové parkovanie nemcov do maríny. Parkovali na vedľajšie parkovacie miesto a ja som 15 minút tŕpol, či ma nenaberú. Tvárili sa, že pomoc nepotrebujú a nakoniec zaparkovali prudkým nárazom do móla, pri ktorom sa vyklopil jeden z členov posádky a podľa kľúča, ktorý postrádal všetku logiku obrátil loď úplne opačne ako ju zaparkovali.

Po rannom úteku sme prešli Hamburg s plánom zakotviť na nejakej pieskovej pláži za Hamburgom. Pláže síce boli perfektné, ale všade zákaz kotvenia. Nakoniec sme vošli do minimaríny s plánom urobiť potrebné kontroly na lodi, niečo uvariť, dospať a pokračovať ďalej. Dostať sa do maríny po vode nebol problém, vyjsť však z nej cez zamknutú bránku dokázal len Peťo, ktorý ju preliezol nakoľko od rána sme zháňali aspoň kúsok chleba.

Nakoniec žiaden oddych nebol. Naivný predpoklad, že keď sme v maríne, kde je kopa lodí, že sme v bezpečí sa ukázal ako nesprávny po skúšobnom zapnutí sonaru, ktorý ukázal, že pod loďou je už iba pol metra vody. Rozdiel medzi prílivom a odlivom je v týchto miestach okolo 5 metrov a čim ďalej tým viac si to uvedomujeme. Takže zase útek z maríny. V tento deň už druhý.

Neskôr sa plavíme ešte smerom na Cuxhaven (more), kotvíme a spíme na pieskovej pláži. Potom využijeme silu prílivu a smerujeme späť na Hamburg.

Šialený Hamburg

Napísal milan, 2010-08-09 19:40:21

Cestou späť sa plavíme cez Hamburg, kde do seba vráža sila prílivu z mora a rieka Labe. Po tom všetkom sa plavia lode robiace riadne vlny, ktoré s nami vôbec nemali zľutovanie. Chvíľami dokonca prší. To čo vzniká v tomto "mišmaši", je voda, kde sa vlny na loď tlačia zo všetkých smerov. Špička lode občas vystrelí do vzduchu a o chvíľu padá o zopár metrov nižšie. Zažiť toto včera tak mi asi nie je všetko jedno, naštastie sme už nazbierali nejaké skúsenosti, aj keď lode v Hamburgu a zbúrené Labe neustále testujú naše limity.
Odbočka do kanálov Hamburgu pre nás pre zmenu znamená, že sa na nás zozadu tlačia a trúbia výletné lode v oveľa menšom priestore. Po chvíli zas stresujem, či neolámeme antény o nízke mosty. Po tom ako odídeme z Hamburgu nám počasie prichystá niekoľkohodinovú plavbu v občasnom aj silnom daždi, takže si už skúšame aj kvapkajúcu vodu zo strechy. Prečo kvapčí len na jednom mieste? Práve na vodiča :(

Večera na lodi

Napísal milan, 2010-08-09 20:37:36

Z Peťa sa vykľul profesionálny kuchár. Doslovne si to všetci uźívame. Dnes varil Peťo s Tomčom počas plavby (už po kľudnej Labe) a teraz si práve pochutnávame na večeri. Ja som dokonca dobrovoľne umýval riad, keď je o mňa takto postarané. Večeriame už zas na suchu. Vyberací manéver sa za očumovania nemcov podaril na prvý krát. Zajtra s loďou na vozíku "preskočíme" more, nakoľko preplavbu loďou cez more sme zhodnotili ako v mnohých smeroch komplikovanú.

<< Novšie
Staršie >>
Aktuálna pozícia:
Aktualizovaná priebežne z GPS tracklogu (cca raz za deň)