Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /nfsmnt/hosting1_2/2/2/22faefc2-42a2-42e8-9065-5fa3aa24e616/plavba.sk/web/amsterdam/cake/bootstrap.php on line 47
6. deň našej plavby do Amsterdamu

6. deň našej plavby

Wilhelmshaven

Napísal milan, 2010-08-11 00:13:14

Po ďalšej karavaningovej noci na našom už klasickom mieste blízko megacampingu (znamená parkovanie zadarmo) vstávame s časovým plánom, že odchod je naplánovaný na 10:00. Raňajky už klasicky na lodi, sprcha v kempingu, WC-ko, prataníe pred presunom nakoniec pretiahne náš odchod na cca 12:30. Počas toho ešte porozkladáme na blízkej tráve na slniečku celú strechu a sušíme rôzne handry. Chvíľami si pripadám ako cigáni v Belgicku na "výlete".
Trojhodinový presun lode Peťo s Tomčom klasicky prespía. Peťo si tak nestihne užiť ani most popod rieku, keď sme v nadmorskej výške -8m. Teda asi skôr hĺbke.
Vo Wilhelmshaven nachádzame vchod do vody (kto to písal Milke, že tam žiaden vchod neexistuje?) a skladáme loď. Je to mierne adrenalínový zážitok, keď kvôli tomu Tomčo so Žabom krátkodobo zastavujú premávku.
Hľadanie maríny netrvalo dlho. Hneď v prvej sme zažili nadštandardné prijatie, pomoc pri pristávaní a zas sme ušetrili. Prežijeme tu piatu noc a za parkovanie, sprchy, WC sme zatiaľ dali len 13 Eur. No je tiež pravda, že sprchu sme zďaleka nemali každý deň.
Prvý krát vidíme Severné more. Jeho slanosť je cítiť vo vzduchu, keď sa podvečer prechádzame po promenáde. V prístavnom bazéne parkujú krížniky, ktoré majú väčšie delo ako je celá naša loď a v diaľke je dokonca U-boat (ponorka) z druhej svetovej vojny, ktorú si zajtra ešte detailne oboplávame.
Centrum mesta nás nejako veľmi neosloví. Snáď len cenami. Veď sú menšie ako na Slovensku!
Večer si po dlhom čase užívame internet a v osvetlenom kokpite sa bavíme nad príspevkami v diskusiách.
Zajtra nás čakajú radikálne iné zážitky. Len 20m širokým Ems Jade kanálom pôjdeme ďalšie dva dni na Nemecko-Holandskú hranicu.

Počasie

Napísal milan, 2010-08-11 00:14:26

Za celú našu cestu sme zatiaľ zažili slnko len raz a to dnes doobedu, keď sme práve balili. Keď sme na lodi tak buď je zamračené, alebo prší. Našťastie sa jedná skôr o slabšie prehánky, búrku sme nezažili. V Hamburgu sme viac krát zažili dážď aj počas plavby.
Teraz keď píšem tento článok tiež prší. Píšem ho vonku, v kokpite lode, takže pod strechou sa to ako tak dá.
Aj keď všetci túžime po slnku, nie je to až také zlé ako by sa mohlo zdať.
Čo sa týka vetra, ten našťastie veľmi nefúka, ovládanie lode by to radikálne zmenilo. V noci je príjemne, ale ráno by bolo pekné zobudiť sa do teplúčka, snáď príde aj to.
Predpoveď ukazuje, že má naďalej pršat, neskôr dokonca hustý dážď... V Amsterdame očakávame tropické horúčavy, snád nechce pršať dva týždne.

Jakub - zástupca veliteľa plavidla

Napísal milan, 2010-08-11 23:00:48

Dnes som sa rozhodol, že Jakuba, ktorý pôjde v skupine cestou späť menujem za druhého najdôležitejšieho člena posádky - hneď po mne. Ukázalo, sa že v plavebných komorách mi je pomoc všetkých viac ako potrebná a hoc kto určité veci naozaj nezvládne. Keď sa do toho pridá ešte dážď je všetko zložitejše, špinavšie a náročnejšie.

Varenie na lodi

Napísal milan, 2010-08-11 23:12:05

Dnes sme prechádzali naše spoločné prvé 4 plavebné komory.  Posádka si to zjavne užívala no Peťo nás dokázal zas prekvapiť.  Už v tretej komore si kliďánko počas napúšťania komory varil ako keby o nič nešlo. A vyšla z toho zase riadna dobrota... Podobne varil na Labe nezávisle na tom, že oproti nám občas išli lode, ktoré robili na varenie určite nie vhodné vlny. Dnes dokonca cedil zemiaky v horúcej vode priamo počas plavby zo zadného plata lode.

Kto umí, ten umí...

<< Novšie
Staršie >>
Aktuálna pozícia:
Aktualizovaná priebežne z GPS tracklogu (cca raz za deň)