Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /nfsmnt/hosting1_2/2/2/22faefc2-42a2-42e8-9065-5fa3aa24e616/plavba.sk/web/amsterdam/cake/bootstrap.php on line 47
8. deň našej plavby do Amsterdamu

8. deň našej plavby

Emden

Napísal milan, 2010-08-13 23:47:57

Preplávame v Európe unikátnu komoru, ktorá má 4 vstupy a popod vŕby po romanticky vyzerajucom vstupe vstupujeme do centra mesta, kde zakotvíme na móle miestnej maríny. Blízko nás parkuje megajachta, kde sa dnu možno skrýva nejaká známa celebrita. Čierne impozantné čudeso, ako niekto poznamenal, loď z pekla.
Kým Peťo ide na rýchlo obhliadku, my robíme opravy pokazeného dobíjania externej batérie, lakujeme stolík a dvere do WC. Viete si predstaviť, ako parkujeme vedľa centra a zo strechy lode visí na špagátoch stolík, ktorý lakujem?
Mestečko je malé, ale príjemné, prístav siaha až do centra. Pozrieme si niekoľko lodí miestnu architektúru, zakotvíme v miestnom podniku, kde majú internet a po pár pivách ešte obídeme pár ulíc, dáme si zmrzku a späť na loď.
Ráno musíme vstať presne načas, lebo z mesta vedie cesta len popod železničný most, ktorý sa zdvíha len v určitých hodinách aj to len v prípade, že sa nezasekne, ako sa mu to často podľa "hafenmajstra" stáva.

Na mori

Napísal milan, 2010-08-13 23:51:02

Ráno vyrážame smerom k železničnému mostu v Emdene. Okrem nás tam nie je žiadna loď.
Trúbime, chaosime, Žaba behá po moste, ale či sa nakoniec otvorí netušíme. Presne v 8:55 sa most otvorí a ako jediná loď smerujeme z Emdenu smerom k moru. Loďou prejdeme ešte veľký prístav plný lodí rôznych veľkostí, vidíme lode, ktoré sa opravujú v suchých dokoch a smerujeme k morskej plavebnej komore.
Jedno je isté. Bude oveľa väčšia ako to, čo sme doteraz zažili a čo nás čaká v nej a za ňou? Po dostatočne dlhom krúžení pred otvorenou komorou sme dostali povolenie vplávať. Približujeme sa k pravému boku komory,keď sa celou komoru z ampliónu ozve ráznym hlasom niečo v zmysle "športová loď, vľavo".
Morská komora je síce obrovská, ale preplávanie ňou je úplne bezproblémové.
Vychádzame na more. Ak sa to tak dá nazvať možno 100km dlhý záliv severného mora. Plávame proti prílivu a je to cítiť. Spotreba nám stúpa na dvojnásobok, ale čakať na odliv pre nás nebolo akceptovateľné. Podľa jednej lode, ktorú sme stretli ešte v Aurichu im práve plavba proti prílivu takto zabrala celý deň. My však približne za 2 hodiny už vplávame do kanálu holandského mesta Delfzijl.
More síce nebolo kľudné, ale zďaleka sme nezažili také vlny ako robia okrem iného vodné autobusy v Hamburgu.

Eems kanál

Napísal milan, 2010-08-13 23:53:06

Cez ďalšiu morskú komoru sa dostávame na kanál, ktorým smerujeme do mesta Groningen - jedného z najväčších miest na našej ceste. Na to, že je to už 8-ma komora na našej ceste nás i tak dokáže prekvapiť. Priamo cez komoru prechádza zdvíhací most a do komory sa ku nám vtrepká plachetnica, takým spôsobom, že aj my aj ona sme pritlačení na opačné boky komory no medzi nami dvoma je menej ako pol metra miesta. Kanál, po ktorom sa plavíme je oveľa širši ako Ems Jade kanál a je na ňom aj úplne iná premávka. Zavesíme sa za veľkú nákladnú loď, čo nám zabezpečí, že nás všade čaká otvárací most. Teda až do chvíle, keď dôjdeme k mostu, kde už z jednej aj druhej strany stoja rôzne lode no most sa akosi neotvára a neotvára. Jedna veľká nákladna loď neuveriteľnej dĺžky vyzerá, že je pomaly opretá o most, ako čaká na otvorenie. Neskôr sa dozvedáme, že v oblasti je výpadok elektriny. To sme v Nepále, či v Holandsku?
Ešte taká hodinka a doplavíme sa do Groningenu a tam sa to začne...

Groningen - hanba v maríne

Napísal milan, 2010-08-13 23:59:21

Vplávali sme do Groningenu. Peťo za kormidlom kýva žienkam, čo sedia na múrikoch okolo vody. Obzeráme sa, či by sme nemohli centrum oboplávať, ale mosty sú pre nás príliš nízke. Nejaká žienka na nás kričí cez amplión. Chcela nás nalákať do maríny, kde boli miesta tak úzke a zaplnené, že som mal z toho hrôzu.
Kvôli vyšším cenám sme sa rozhodli ísť do inej maríny. Vplávanie žiaden problém, zopár otočiek po maríne, keď tu na mňa zrazu dakto kričí, že mám vojsť do parkovacieho miesta, kde by som sa nevtesnal ani teoreticky, nie to prakticky. Pre iné lode žiaden problém, ale pre túto "powerboat" sú manévre pri pomalej rýchlosti dosť problém.
Zopár krát sa poposúvam vpred a vzad na mieste, aby som sa udržal a všetko si poriadne obzrel, no prúd nás už tlačí bokom a to sa nedá vymanévrovať. Točiť sa dá len zadkom lode, predkom obmedzene. Ulička v maríne má šírku cca 8m a prúd nás bokom tlačí na zaparkované lode. Snažím sa z toho dostať, ale nedá sa.
Loď nie je schopná ísť pomalšie ako 7km/h a to je v takýchto tesných podmienkach riadne veľká rýchlosť. Na druhej strane ak nie je rýchlosť, nie je manévrovateľnosť a keď je manévrovateľnosť i tak nie je taká, že sa vieme točiť na mieste. Predok lode je úplne neovládateľný, zadok sa ako tak dá.
O chvíľu sa už veslom odrážame a čiastočne šúchame o megajachtu. Óoo aké šťastie, že majiteľ je niekde preč.
Všetci v maríne po nás čumákujú, ale žeby nám niekto pomohol, to nič. Po chvíli sa rozhodnem nacúvať na úplne iné miesto. Keď to vidí majiteľ lodičky vedľa ktorej sa chceme napratať, zdesene vybeháva von, že mu aspoň hodíme lano, aby nás predkom pritiahol k brehu, lebo zadok sa už ako tak podarilo zaparkovať. Jeho lodičku sme vďaka Tomčovi a Žabovi nešuchli, tí to v poslednej chvíli odrazili.
Ujko nás ani nepriviazal, len nás trochu pritiahol a tam nechal pohodené lano, nech si už poradíme ako vieme. Zjavne pokiaľ niekomu nejde o jeho loď, tak sa veľmi nenamáha pomáhať.
Hanbím sa na lodi, že z nej snáď ani nevyleziem, aj keď viem, že s tou loďou bol ten manéver takmer nemožný. To však ostatní nechápu a "hafenmajster" nás pekne zvozí, že sme totálni šuflikári a že máme zakázané ráno odísť bez toho, aby to on videl na vlastné oči. Nie, že mu zdemolujeme jachty v prístave.
No to bol zážitok... Som z toho nervózny ešte počas celej prehliadky inak celkom pekného mestečka. To nás upútalo nie len uličkami, kanálmi so zaparkovanými hausboatmi, ale aj tým, že je tu zjavne radikálne viac mladých ľudí ako v iných mestách.

... a hlavne mali tam lepšiu pizzu ako posledne ešte v Nemecku ...

<< Novšie
Staršie >>
Aktuálna pozícia:
Aktualizovaná priebežne z GPS tracklogu (cca raz za deň)